Keperitan Bersalin

on Monday, May 18, 2009

Jam 4.30 petang pada 30 April, saya dan isteri tiba di pendaftaran wad bersalin. Dalam wad bersalin,umi dan para ibu dinasihatkan berehat sementara tiba masanya. Perut umi semakin kerap sakit dan sakinnya semakin 'menjadi-jadi'. Jam 6.15ptg saya baru dipanggil oleh nurse untuk masuk dibilik bersalin bersama umi. Saya terkejut melihat kesakitan yang dirasakan dari nada suaranya dan raub wajahnya.
Tepat jam 7.00mlm, kesakitannya semakin memuncak dan dia merasakan macam dah nak keluar. Ntah berapa kali umi meneran, tapi masih lagi tidak berjaya hinggakan saya sendiri yang terasa 'terteran'. Kalau boleh saya sendiri yang ingin menerannya.
Selepas 1jam lebih menanggung keperitan, jam 8.09mlm, Aimi Nasuha akhirnya di alam duniawi dan Azan dan Iqamah dikumandangkan. Sekarang, Aimi dapat melihat alam ni lawaa... sungguh...

2 comments:

Biamin bin Ahmad said...

Tahniah.. dapat baby baru

Biamin Ahmad

Hazarman said...

TQ. nanti tunggu no2 lak

Post a Comment